تبلیغات
مدیریت دانش - یک پست غیر رسمی!!

مدیریت دانش
با توجه ویژه به پیشرفت این رشته در ایران و معادل یابی فارسی برای واژگان

به وبلاگ  مدیریت دانش  خوش آمدید. چنانچه علاقه مند به همكاری هستید با ما تماس بگیرید.


¿یک پست غیر رسمی!!
سه شنبه 17 مهر 1386

حدود یک سال از زمانی که کار تحقیقاتیم را در حوزه مدیریت دانایی تعریف کردم می گذرد. در این مدت مقالات زیادی خوانده ام ولی راستش به جز ۱-۲ مقاله کارهای دیگر زیاد به دلم ننشسته. دلیلش هم ...

خوب شاید جزو یکی از زیباترین جنبه های کار در حوزه مدیریت دانش این است که با افراد بسیار بسیار متفاوتی کار می کنی که هر کس دید خودش را به قضیه دارد. برخی با پیشینه مدیریتی. بعضی با دید تکنولوژیک. بعضی به اطلاعات اهمیت می دهند. بعضی به انسانها. بعضی از رشته کتابداری می آیند و بعضی اصلا ریشه در الگوریتمهای پیچیده ریاضی دارند...

اما قضیه این است که این حوزه هنوز به شدت کیفی است. شاید گرایش شخصی من به کمی سازی و مدل سازی است که این قدر حساسیتم را زیاد کرده است ولی من واقعا ۳-۴ ماه اخیر را به مطالعه (منطقا!!) کمی ترین حوزه مدیریت دانایی - یعنی مبحث اندازه گیری و سنجش - پرداخته ام وهنوز راضی نشده ام...

مشکل از تعداد مدلها چهارچوبها ابزارها و روشها نیست! مشکل بیشتر اعتبار آنهاست. آخر چطور یک محقق در یک مقاله هم مدل مفهومی ارائه می دهد و هم ابزار سنجش و بعد هم نتایج ارزیابی را ارائه می کند؟؟

به هر حال ابزارهای سنجش مدیریت دانایی ( منظورم سرمایه های معنوی نیست) بسیار اندک و پراکنده هستند و هر یک بر جنبه های خاصی تاکید دارند... در این مورد در پستهای بعدی بیشتر خواهم نوشت!

نوشته شده در سه شنبه 17 مهر 1386 و ساعت 05:10 ق.ظ توسط : نسیم تهرانی
ویرایش شده در - و ساعت -